Pro tisk nebo export do PDF stiskněte Ctrl+P. Zvolte tiskárnu nebo uložení do souboru PDF.

Zpráva o financování volební kampaně

Kandidující subjekt / Kandidát: Česká pirátská strana
Doplňovací volby do Senátu Parlamentu ČR konané 18.5. - 19.5.2018 a 25.5. - 26.5.2018, obvod 78

Část I. Peněžité dary poskytnuté kandidujícímu subjektu / kandidátovi

Počet stran .......... v části I.
Celkem 33 595,00 Kč v části I.

Dárce
(jméno, příjmení, obec trvalého pobytu,
případně obchodní firma nebo název právnické osoby, sídlo)
Datum narození dárce
/ identifikační číslo,
bylo-li přiděleno
Výše peněžitého
daru v Kč
Fuksa, Aleš, Šarovi11.06.19765 000,00
Fuksa, Aleš, Šarovi11.06.19765 000,00
Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900278467179 680,00
Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 779002784671713 915,00

Část II. Jiná bezúplatná plnění poskytnutá kandidujícímu subjektu / kandidátovi

Počet stran .......... v části II.
Celkem 23 595,00 Kč v části II.

Dárce
(jméno, příjmení, obec trvalého pobytu,
případně obchodní firma nebo název právnické osoby, sídlo)
Datum narození dárce
/ identifikační číslo,
bylo-li přiděleno
Obvyklá cena
v Kč
Bezúplatné plnění
Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900278467179 680,00Mimořádná sleva
Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 779002784671713 915,00Mimořádná sleva

Část III. Výdaje hrazené kandidáty

Počet stran .......... v části III.
Celkem 0,00 Kč v části III.

Kandidát
(jméno, příjmení, datum narození)
Výše výdajů v Kč
Žádné údaje

Část IV. Výdaje na volební kampaň

Počet stran .......... v části IV.
Celkem 131 085,95 Kč v části IV.

Částka v KčÚčel, na který byla použitaJe-li plnění poskytnuto za cenu nižší než obvyklou, uvede
se jméno, příjmení, datum narození a obec trvalého pobytu
poskytovatele, případně obchodní firma nebo název právnické
osoby, sídlo a identifikační číslo, bylo-li přiděleno.
5 877,00nákup propagačního materiálu, výdaj dne 11.04.2018, transakce z účtu dne 23.04.2018
3 872,00tisk plakátů, výdaj dne 25.04.2018, transakce z účtu dne 26.04.2018
1 815,00reklamní polep, výdaj dne 26.04.2018, transakce z účtu dne 04.05.2018
957,00akce-květiny, výdaj dne 08.05.2018, transakce z účtu dne 14.05.2018
1 267,95akce-občerstvení, výdaj dne 07.05.2018, transakce z účtu dne 14.05.2018
19 965,00inzerce v tisku, penězi uhrazeno 6 050,00 Kč, výdaj dne 11.05.2018, transakce z účtu dne 14.05.2018Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900, 27846717
2 396,00plakáty-DP, výdaj dne 10.05.2018, transakce z účtu dne 14.05.2018
500,00aparatura-meeting, výdaj dne 09.05.2018, transakce z účtu dne 15.05.2018
1 500,00cirkusový WS, výdaj dne 12.05.2018, transakce z účtu dne 15.05.2018
6 607,00merch-propisky, výdaj dne 18.04.2018, transakce z účtu dne 19.06.2018
26 500,00FB reklama+volební manažer, výdaj dne 21.05.2018, transakce z účtu dne 19.06.2018
27 885,00pirátské listy-výroba, výdaj dne 11.05.2018, transakce z účtu dne 20.06.2018
16 214,00promo trolejbus DS, výdaj dne 24.05.2018, transakce z účtu dne 20.06.2018
15 730,00inzerce v tisku, penězi uhrazeno 6 050,00 Kč, výdaj dne 24.04.2018Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900, 27846717

Část V. Peněžité dluhy, k jejichž splnění se kandidující subjekt / kandidát v souvislosti s financováním volební kampaně zavázal

Počet stran .......... v části V.
Celkem 0,00 Kč v části V.

Plnění, které bylo kandidujícímu subjektu / kandidátovi věřitelem
poskytnuto, nebo k němuž se věřitel zavázal
Výše dluhu
v Kč
Je-li plnění poskytnuto za cenu nižší než obvyklou, uvede
se jméno, příjmení, datum narození a obec trvalého pobytu
poskytovatele, případně obchodní firma nebo název právnické
osoby, sídlo a identifikační číslo, bylo-li přiděleno.
Žádné údaje

Dodatečné informace

Zpráva o senátní kampani v obvodu č. 78 – Zlín /2018/
Očekávání : S ohledem na pirátský výsledek z předchozích sněmovních voleb, zvolení sympatického, cílevědomého a poctivého kandidáta v primárkách a počet dobrovolníků v zádech, jsme doufali v postup do druhého kola. Za favority jsme současně považovali zejména primátora Zlína Miroslava Adámka (STAN) a daňového poradce Tomáše Goláně (SEN 21). Pozici našeho kandidáta jsme pak viděli někde těsně za nimi. Jak se později ukázalo, naše odhady byly odlišné hned v několika bodech.
Výsledek : Nezávislý kandidát s podporou Pirátů Aleš Fuksa získal v prvním kole doplňujících voleb 1559 hlasů (9,15 %) a v konkurenci dalších osmi kandidátů skončil na pátém místě. Procentuální zisk byl v obvodu 78 nakonec o něco vyšší oproti počtu hlasů v parlamentních volbách (8,43 %). K očekávanému souboji mezi M. Adámkem a T. Goláněm skutečně došlo, nicméně bylo jeho předmětem pouze druhé místo, jelikož se ukázala tradiční tichá síla KDU-ČSL v našem kraji a první kolo vyhrála kandidátka lidovců Michaela Blahová. Ve zmíněném duelu nakonec zvítězil Tomáš Goláň, kterému jsme posléze potvrdili naši předchozí domluvu o případné vzájemné podpoře. I s touto podporou pak dokázal porazit také svou protikandidátku a stal se senátorem. Třetí byl tedy Miroslav Adámek a čtvrtý kandidát ANO Michal Filip. Částečný úspěch lze vidět alespoň v tom, že Aleš Fuksa dokázal porazit kandidáty KSČM, ČSSD a také SPO, za které kandidoval odstupující František Čuba.
Nástroje : Základem bylo založení facebookové stránky se jménem kandidáta, na které se s obyvateli obvodu komunikovaly novinky z kampaně, cíle kandidáta a další standardní předvolební obsah. Jako druhý přišel na řadu unikátní a na míru zhotovený merchandise v čele s propiskami a zapalovači. Tyto předměty začal náš kandidát rozdávat při setkávání s voliči v obvodu. Následovala objednávka inzerce u Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice, kde jsme investovali do jedné reklamní plochy na
boku vozu ve velikosti CLV a umístění několika stovek plakátů do horních rámů uvnitř vozů. Tiskly se také plakáty pro obecní výlepy. Následovala inzerce v regionálních periodikách "Noviny Zlínského kraje" a "Váš Zlín". Nejdůležitější kampaňovým nástrojem byly ale samozřejmě...
Pirátské listy : I přes časový press jsme si troufli na rozdání 50 000 kusů PirListů v celém obvodu. S personálními a technickými obtížemi nakonec přece jen vznikly v Open Source Scribus a vytištěny byly u VLP. Jmenovitě v tomto bodě (ale nejen v tomto) si obrovskou pochvalu zaslouží všichni dobrovolníci, kteří se do kampaně zapojili a do rukou voličů nakonec dopravili cca 40 000 kusů novin a prokázali tak nejel loajalitu k Pirátům a jejich kandidátovi, ale ušetřili minimálně stejnou sumu za roznos např. Českou poštou.
Kontaktní kampaň : Nejvýraznějšími prvky kontaktní kampaně byly tzv. "[b]Túra 78[/b]" a akce "Plný park Pirátů" - beseda s voliči ve Zlíně. Během Túry 78 Aleš Fuksa osobně objev všechny obce (některé dvakrát) v obvodu 78 a setkával se s voliči. Odvážný plán mu vyšel a na jedničku a i přes častou únavu tento vlastní nápad dotáhl až do konce. I přes volební neúspěch je toto hodno velkému obdivu, žádný jiný kandidát nic takového neudělal. Beseda s voliči ve zlínském parku, které se zúčastnili mimo jiné také Ivan Bartoš či Olga Richterová, přilákala několik desítek zvědavých lidí a mimo jiné také znovu ukázala na soudržnost krajského sdružení a ochotu pomáhat si navzájem.
Rozpočet:
S celkovými výdaji cca 108 000,- a ziskem 1559 hlasů jeden hlas vyšel na 69,28 koruny.
Osobní hodnocení manažera kampaně:
S ohledem na očekávání je páté místo samo o sobě zklamáním. Věřili jsme v těsnější souboj o druhou postupovou příčku, nakonec byly ale rozdíly větší a všechny nás překvapil zejména výsledek lidovecké kandidátky. I přesto, že jsme nedokázali Aleše Fuksu společnými silami dotlačit do druhého kola, považuji průběh kampaně za převážně úspěšný. S ohledem na finanční možnosti a časový tlak se podařilo splnit drtivou většinu rozdělených úkolů a celý tým ukázkově táhl za jeden provaz. Opět jsme ukázali, že na vedení kampaně nejsou potřeba miliony a najaté agentury, ale stačí odhodlání vlastních
členů, příznivců a dobrovolníků. Samozřejmě jsme udělali několik chyb, případně jsme některé mediální příležitosti během té smrště prováhali, ale to považuji za zkušenosti, které budeme umět v budoucnu přetavit v lepší práci. Pokud takto budeme vést další kampaně, nemám o pirátské výsledky obavy.