Počet stran .......... v části I.
Celkem 33 595,00 Kč v části I.
Dárce (jméno, příjmení, obec trvalého pobytu, případně obchodní firma nebo název právnické osoby, sídlo) | Datum narození dárce / identifikační číslo, bylo-li přiděleno | Výše peněžitého daru v Kč |
Fuksa, Aleš, Šarovi | 11.06.1976 | 5 000,00 |
Fuksa, Aleš, Šarovi | 11.06.1976 | 5 000,00 |
Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900 | 27846717 | 9 680,00 |
Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900 | 27846717 | 13 915,00 |
Počet stran .......... v části II.
Celkem 23 595,00 Kč v části II.
Dárce (jméno, příjmení, obec trvalého pobytu, případně obchodní firma nebo název právnické osoby, sídlo) | Datum narození dárce / identifikační číslo, bylo-li přiděleno | Obvyklá cena v Kč | Bezúplatné plnění |
Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900 | 27846717 | 9 680,00 | Mimořádná sleva |
Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900 | 27846717 | 13 915,00 | Mimořádná sleva |
Počet stran .......... v části III.
Celkem 0,00 Kč v části III.
Kandidát (jméno, příjmení, datum narození) | Výše výdajů v Kč |
Žádné údaje |
Počet stran .......... v části IV.
Celkem 131 085,95 Kč v části IV.
Částka v Kč | Účel, na který byla použita | Je-li plnění poskytnuto za cenu nižší než obvyklou, uvede se jméno, příjmení, datum narození a obec trvalého pobytu poskytovatele, případně obchodní firma nebo název právnické osoby, sídlo a identifikační číslo, bylo-li přiděleno. |
5 877,00 | nákup propagačního materiálu, výdaj dne 11.04.2018, transakce z účtu dne 23.04.2018 | |
3 872,00 | tisk plakátů, výdaj dne 25.04.2018, transakce z účtu dne 26.04.2018 | |
1 815,00 | reklamní polep, výdaj dne 26.04.2018, transakce z účtu dne 04.05.2018 | |
957,00 | akce-květiny, výdaj dne 08.05.2018, transakce z účtu dne 14.05.2018 | |
1 267,95 | akce-občerstvení, výdaj dne 07.05.2018, transakce z účtu dne 14.05.2018 | |
19 965,00 | inzerce v tisku, penězi uhrazeno 6 050,00 Kč, výdaj dne 11.05.2018, transakce z účtu dne 14.05.2018 | Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900, 27846717 |
2 396,00 | plakáty-DP, výdaj dne 10.05.2018, transakce z účtu dne 14.05.2018 | |
500,00 | aparatura-meeting, výdaj dne 09.05.2018, transakce z účtu dne 15.05.2018 | |
1 500,00 | cirkusový WS, výdaj dne 12.05.2018, transakce z účtu dne 15.05.2018 | |
6 607,00 | merch-propisky, výdaj dne 18.04.2018, transakce z účtu dne 19.06.2018 | |
26 500,00 | FB reklama+volební manažer, výdaj dne 21.05.2018, transakce z účtu dne 19.06.2018 | |
27 885,00 | pirátské listy-výroba, výdaj dne 11.05.2018, transakce z účtu dne 20.06.2018 | |
16 214,00 | promo trolejbus DS, výdaj dne 24.05.2018, transakce z účtu dne 20.06.2018 | |
15 730,00 | inzerce v tisku, penězi uhrazeno 6 050,00 Kč, výdaj dne 24.04.2018 | Regionální vydavatelství s.r.o, Krakovská 201/14, Olomouc, 77900, 27846717 |
Počet stran .......... v části V.
Celkem 0,00 Kč v části V.
Plnění, které bylo kandidujícímu subjektu / kandidátovi věřitelem poskytnuto, nebo k němuž se věřitel zavázal | Výše dluhu v Kč | Je-li plnění poskytnuto za cenu nižší než obvyklou, uvede se jméno, příjmení, datum narození a obec trvalého pobytu poskytovatele, případně obchodní firma nebo název právnické osoby, sídlo a identifikační číslo, bylo-li přiděleno. |
Žádné údaje |
Zpráva o senátní kampani v obvodu č. 78 – Zlín /2018/
Očekávání : S ohledem na pirátský výsledek z předchozích sněmovních voleb, zvolení sympatického, cílevědomého a poctivého kandidáta v primárkách a počet dobrovolníků v zádech, jsme doufali v postup do druhého kola. Za favority jsme současně považovali zejména primátora Zlína Miroslava Adámka (STAN) a daňového poradce Tomáše Goláně (SEN 21). Pozici našeho kandidáta jsme pak viděli někde těsně za nimi. Jak se později ukázalo, naše odhady byly odlišné hned v několika bodech.
Výsledek : Nezávislý kandidát s podporou Pirátů Aleš Fuksa získal v prvním kole doplňujících voleb 1559 hlasů (9,15 %) a v konkurenci dalších osmi kandidátů skončil na pátém místě. Procentuální zisk byl v obvodu 78 nakonec o něco vyšší oproti počtu hlasů v parlamentních volbách (8,43 %). K očekávanému souboji mezi M. Adámkem a T. Goláněm skutečně došlo, nicméně bylo jeho předmětem pouze druhé místo, jelikož se ukázala tradiční tichá síla KDU-ČSL v našem kraji a první kolo vyhrála kandidátka lidovců Michaela Blahová. Ve zmíněném duelu nakonec zvítězil Tomáš Goláň, kterému jsme posléze potvrdili naši předchozí domluvu o případné vzájemné podpoře. I s touto podporou pak dokázal porazit také svou protikandidátku a stal se senátorem. Třetí byl tedy Miroslav Adámek a čtvrtý kandidát ANO Michal Filip. Částečný úspěch lze vidět alespoň v tom, že Aleš Fuksa dokázal porazit kandidáty KSČM, ČSSD a také SPO, za které kandidoval odstupující František Čuba.
Nástroje : Základem bylo založení facebookové stránky se jménem kandidáta, na které se s obyvateli obvodu komunikovaly novinky z kampaně, cíle kandidáta a další standardní předvolební obsah. Jako druhý přišel na řadu unikátní a na míru zhotovený merchandise v čele s propiskami a zapalovači. Tyto předměty začal náš kandidát rozdávat při setkávání s voliči v obvodu. Následovala objednávka inzerce u Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice, kde jsme investovali do jedné reklamní plochy na
boku vozu ve velikosti CLV a umístění několika stovek plakátů do horních rámů uvnitř vozů. Tiskly se také plakáty pro obecní výlepy. Následovala inzerce v regionálních periodikách "Noviny Zlínského kraje" a "Váš Zlín". Nejdůležitější kampaňovým nástrojem byly ale samozřejmě...
Pirátské listy : I přes časový press jsme si troufli na rozdání 50 000 kusů PirListů v celém obvodu. S personálními a technickými obtížemi nakonec přece jen vznikly v Open Source Scribus a vytištěny byly u VLP. Jmenovitě v tomto bodě (ale nejen v tomto) si obrovskou pochvalu zaslouží všichni dobrovolníci, kteří se do kampaně zapojili a do rukou voličů nakonec dopravili cca 40 000 kusů novin a prokázali tak nejel loajalitu k Pirátům a jejich kandidátovi, ale ušetřili minimálně stejnou sumu za roznos např. Českou poštou.
Kontaktní kampaň : Nejvýraznějšími prvky kontaktní kampaně byly tzv. "[b]Túra 78[/b]" a akce "Plný park Pirátů" - beseda s voliči ve Zlíně. Během Túry 78 Aleš Fuksa osobně objev všechny obce (některé dvakrát) v obvodu 78 a setkával se s voliči. Odvážný plán mu vyšel a na jedničku a i přes častou únavu tento vlastní nápad dotáhl až do konce. I přes volební neúspěch je toto hodno velkému obdivu, žádný jiný kandidát nic takového neudělal. Beseda s voliči ve zlínském parku, které se zúčastnili mimo jiné také Ivan Bartoš či Olga Richterová, přilákala několik desítek zvědavých lidí a mimo jiné také znovu ukázala na soudržnost krajského sdružení a ochotu pomáhat si navzájem.
Rozpočet:
S celkovými výdaji cca 108 000,- a ziskem 1559 hlasů jeden hlas vyšel na 69,28 koruny.
Osobní hodnocení manažera kampaně:
S ohledem na očekávání je páté místo samo o sobě zklamáním. Věřili jsme v těsnější souboj o druhou postupovou příčku, nakonec byly ale rozdíly větší a všechny nás překvapil zejména výsledek lidovecké kandidátky. I přesto, že jsme nedokázali Aleše Fuksu společnými silami dotlačit do druhého kola, považuji průběh kampaně za převážně úspěšný. S ohledem na finanční možnosti a časový tlak se podařilo splnit drtivou většinu rozdělených úkolů a celý tým ukázkově táhl za jeden provaz. Opět jsme ukázali, že na vedení kampaně nejsou potřeba miliony a najaté agentury, ale stačí odhodlání vlastních
členů, příznivců a dobrovolníků. Samozřejmě jsme udělali několik chyb, případně jsme některé mediální příležitosti během té smrště prováhali, ale to považuji za zkušenosti, které budeme umět v budoucnu přetavit v lepší práci. Pokud takto budeme vést další kampaně, nemám o pirátské výsledky obavy.